Vakpers > Schoenvakbladen

Uit onderzoek blijkt dat vakbladen en vakbeurzen voor ondernemers de belangrijkste informatiebronnen zijn om hun kennis up-to-date te houden (Marketingrapport Schoenenbranche 2015). Reden genoeg dus om een bezoek te brengen aan C.A.S.T. en de vakbladen in de gaten te houden! Hieronder een overzicht van de belangrijkste vakbladen in de schoenen-, tassen- en accessoirebranche. Handig voor leveranciers zodat u op de juiste plaatsen zichtbaar bent, én handig voor retailers om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws in de branche! 

 

The right SIZE - 333media

www.therightsizemagazine.nl
T 030-2891073 

The right SIZE brengt vier keer per seizoen collectienieuws, branche-informatie en interviews met ondernemers, verkoopagenten en andere interessante gezichten uit de branche. Een schoen is volgens SIZE meer dan een product om op te lopen; het maakt onderdeel uit van de mode. Het magazine richt zich dan ook niet puur op schoenenzaken, maar ook op winkels die schoenen én kleding verkopen. Per seizoen verschijnen er twee geprinte edities en twee digitale edities van the right SIZE. Ook stuurt SIZE digitale nieuwsbrieven voor al het nieuws dat niet kan wachten tot het nieuwe nummer verschijnt. image

 

Schoenvisie - MyBusinessMedia

www.schoenvisie.nl
T 0570-504325 

image

Schoenvisie is marktleider onder de vakbladen voor de schoenenbranche. Het vakblad duidt ontwikkelingen in de markt, signaleert de nieuwste modetrends en selecteert het nieuws op onafhankelijke wijze. Het magazine verschijnt negen keer per jaar, zes keer in print en drie keer digitaal. Abonnees krijgen twee keer per jaar modekleurkaarten toegestuurd, die worden samengesteld door gerenommeerde trendforecasters als Christine Boland en Jan Agelink.

Via het online platform en de digitale nieuwsbrief brengt de redactie schoenprofessionals als eerste op de hoogte van het laatste nieuws en actuele (markt)ontwikkelingen. Ook organiseert Schoenvisie vier keer per jaar eigen trendevents, samen met de vakbladen Textilia (mode) en Bengels (kindermode).

 

TRED - BLAUWMEDIA UITGEVERIJ

www.vakbladtred.nl
T 0346-574040

TRED is het grootste schoenenvakblad van de Benelux. Met twaalf printedities, boordevol nieuws, beursverslagen, modetrends en inspirerende interviews met branchemakers, heeft het vakblad veruit de meeste publicaties per jaar. TRED is organisator van de jaarlijkse verkiezing ’50 BESTE’. In samenwerking met vooraanstaande branchegenoten bekroont het vakblad vijftig uitmuntend presterende schoenenwinkels tot ‘winnaar’. TRED heeft naast zijn printedities en wekelijkse nieuwsbrieven het digitale platform voor schoenprofessionals. TRED heeft een grote, enthousiaste lezerskern van zelfstandige detaillisten en beslissingsbevoegden bij franchiseketens, grootwinkelbedrijven en andere aanbieders van schoenmode. Zij omschrijven het vakblad als ‘trendy, offensief en commercieel.’ 

image

 

TREND BOUTIQUE - BLAUWMEDIA UITGEVERIJ

www.vakbladtrendboutique.nl
T 0346-574040

image

TREND BOUTIQUE is in de Benelux het énige vakblad voor eigentijdse aanbieders van lederwaren, reisbagage en modeaccessoires. TREND BOUTIQUE verschijnt met zes printedities per jaar, vol nieuwe collecties, trends, innovaties, beursverslagen en interviews met inspirerende ondernemers. Naast de printedities zijn er de wekelijkse nieuwsbrieven en het digitale platform voor brancheprofessionals. TREND BOUTIQUE bereikt alle niveaus: inkopers, verkopers en algemene leidinggevenden. De lezerskern bestaat uit zelfstandige detaillisten, managers van onder andere franchiseketens, grootwinkelbedrijven en aanbieders in de lederwaren-, accessoires- en reisbagagebranche. Lezers van TREND BOUTIQUE gaan goed voorbereid het seizoen tegemoet.