PRIKKEL DE CONSUMENT MET EEN SLIM ZINTUIGLIJK PROFIEL DAT AANSLUIT OP JOUW WINKELCONCEPT

afbeelding
22 december 2017

Dagelijks zie je berichten over de veranderde retailwereld die beleving moet bieden. Retailen gaat tegenwoordig over zoveel meer dan producten. En toch maken de meeste retailers zich eigenlijk alleen maar druk over de handel en niet over een holistische aanpak om de klant een naadloze ervaring te bieden tijdens zijn klantenreis. Auteur en retailexpert Carin Frijters helpt met het boek ‘Prikkel de Koopknop’, dat alweer zijn derde druk beleeft. Ze helpt om retailers het heft in eigen hand te nemen in een tijd waar de ontwikkelingen in retail razendsnel gaan en op internet kopen nóg normaler is geworden dan het een paar jaar geleden was. Aan de retailer de taak om consumenten te prikkelen en hun koopknop te raken. 

Verleiden, verkopen en verbinden, daar gaat ‘Prikkel de Koopknop’ over. Dat het boek velen inspireert blijkt: het werd gelanceerd in 2012 en beleeft nu al de derde herziene druk. Het boek zelf is als een hedendaagse winkel die meebeweegt met zijn tijd. Het concept is hetzelfde gebleven maar de vertaling van dat concept is weer helemaal fris. Het gaat immers ontzettend snel met alle ontwikkelingen in retailland. Deze geactualiseerde editie van ‘Prikkel de Koonknop’ bevat nog meer tips, nieuwe ontwikkelingen en inspirerende cases. Denk aan cases zoals HKMX en JŪTTU, nieuwe onderzoeksmethoden en uitgebreide updates over technologie en de werking van de koopknop (neuromarketing).

Echt alles komt aan bod: van klant en concept tot ontwerp, winkelindeling en retailmerchandise. Met veel nieuwe tactieken om ‘van je space een place te maken’. Je leert hoe je de consument kunt prikkelen met de juiste inzet van een zintuiglijk profiel van retailtechnologie, instore communicatie, licht, kleur, geluid en geur. Theorie en praktijk, vullen elkaar aan.

Kortom, een onmisbaar retailboek waarin inspirerende cases, actuele strategieën en de visie van experts elkaar afwisselen. Aan het woord komen onder andere Philips Retail Lighting, Kega, MOOD Media, Materia, Diebold Nixdorf, Breque Consultancy, Branddoctors, Apha One, Trendslator, Sizzer, Annindriya, GfK en Creatieve Kwesties.

‘Prikkel de Koopknop’, met een voorwoord van ‘retailgoeroe’ Rupert Parker Brady, is een must voor retailers, formulemanagers, marketingmanagers, fabrikanten, stylisten, merchandisers, ontwerpers en eigenlijk voor iedereen met een passie voor retail.

Aanvullend programma
Aanvullend op het boek deelt Carin Frijters haar 25 jaar retailervaring, kennis, passie en kunde graag met anderen en geeft regelmatig lezingen, gastcolleges en inspirerende workshops. Je kunt zowel in Nederland als daarbuiten op zoek naar de juiste retailtrends door mee te fietsen met de Retail Inspiratie Tour (RIT). Of laat je in enkele dagdelen bijpraten door experts over de laatste trends. Tijdens de mastercourse De winkel als THEATER leer je van een gevarieerd gezelschap retailexperts over de verschillende aspecten van een onderscheidend concept en het vertalen ervan naar de winkelvloer. Naast het aanbod van trainingen beschikt Carin Frijters over een landelijk netwerk van creatieve en vooral professionele retailstylisten die je hier graag bij helpen. Zij zijn getraind volgens de laatste inzichten aan de hand van het boek Prikkel de Koopknop.

Meer informatie over het boek, reviews van lezers en het aanvullende programma: www.cfretail.nl  of neem rechtstreeks contact op met Carin Frijters via info@cfretail.nl of door te bellen met 06 22991709.

OVER DE BLOGGER

Retail Theater
Retail Theater RetailTheater is een netwerkorganisatie met retailspecialisten en bracht onlangs een nieuw praktisch boek uit dat in heldere taal en met inspirerende voorbeelden uitlegt wat de nieuwste spelregels in de retail zijn. Maar ook een online platform vol met inspiratie, tips & tricks.