Co-Laboratory 27 november

afbeelding
14 november 2017

Op maandag 27 november organiseert Retail Theater een co-lab waarbij verschillende sprekers de laatste trends en frisse inzichten delen. Deze keer staat het Co-lab in het teken van de lancering van de vernieuwde druk van het boek 'Prikkel de Koopknop'. De dag staat heeft dan ook sprekers die aansluiten op de thema's en cases uit het retailboek, zoals retailtechnologie.

 

Het doel van het co-lab is elkaar zoveel mogelijk inspireren en ervaringen delen. De verhalen hebben allemaal een eigen invalshoek. Eén ding hebben ze gemeen: ze gaan dieper in op de staat van retail en verbinden verschillende branches.

De mogelijkheden die technologie ons bieden zijn niet meer weg te denken voor consumenten én voor retailers. Maar hoe maak je hierin nu de juiste keuzes? Keuzes die passen bij jouw concept? Hoe prikkel je de consument met de juiste inzet van technologie op de winkelvloer?

image

Transforming

Retailexpert Carin Frijters gaat in op de trends waarmee retailers in 2018 te maken krijgen. Met een focus op de retail interieurtrend: transforming. Wetenschap en technologie reiken ons dagelijks mogelijkheden aan om de fysieke winkel sterker te maken en zijn magneetfunctie te laten behouden. Deze trend verkent grenzen en laat sensorische ervaringen achter die de gemiddelde consument eerder niet voor mogelijk hield.

Retail-  en technologie-specialisten

Helma Loomans van Consumatics neemt je mee in nieuwe onderzoeksmogelijkheden gericht op onbewust consumentengedrag. Rene Spaanderman van omnichannel retailbureau Kega geeft een quick-scan van de technologische mogelijkheden die eenvoudig toepasbaar zijn in je winkel en vertelt over de do's en don’ts.

Niet alleen technologie komt aan bod, ook wordt uitgelegd hoe je het verschil maakt door het bouwen aan een community. Storemanager Dave de Graaf van Rapha Cycle Club kan hier alles over vertellen. Tot slot lanceert Co Laboratory alweer de derde druk van het boek 'Prikkel de Koopknop' met actuele cases van onder andere de nieuwe concepten van JUTTU en HKMX.

Up-to-date

Stel na afloop tijdens de borrel al jouw vragen aan een van de specialisten, leg verbindingen en deel ervaringen uit met andere deelnemers. Na deze dag ben je weer helemaal up to date en ben je beter in staat keuzes te maken als het gaat om ontwikkelingen binnen retail!

Check je agenda en bestel hier je tickets

Programma 27 november 2017 

12.45  Inloop + drankje + lekkernij
13.15

De retailtrends voor 2018 

Carin Frijters, retailexpert, auteur en oprichter CF retail en platform RetailTheater 

14.00 

Nieuwe manieren van retail consumentenonderzoek?

Helma Loomans, mede-eigenaar van Consumatics; hét onderzoek- en adviesbureau met als specialisme onbewust consumentengedrag.

14.30

Rapha Cycle Club, het concept waar het letterlijk draait om mensen.

Dave van Loon, storemanager Rapha Cycle Club

15.00

Hoe maak je de juiste technologische keuzes voor de winkelvloer anno nu? 

Rene Spaanderman, retail strateeg van omnichannel retailbureau Kega

16.00 Lancering nieuwste editie Prikkel de Koopknop
16.15 Drankje + verbinden + netwerken

    

LOCATIE

Broeinest
Zomerhofstraat 71
3032 CK Rotterdam