ShoeRevolution in C.A.S.T.

afbeelding
25 januari 2018

Het klantenbestand van Bjorn Smit van ShoeRevolution blijft maar groeien. Dat bleek een luxeprobleem, want dit zorgde logistiek gezien voor een uitdaging. “Ik merkte dat ik niet meer flexibel genoeg was”, legt Bjorn uit. “Met een pop-up showroom hoop ik klanten sneller te helpen en efficiënter te werken.”

 

ShoeRevolution is al enkele jaren gastexposant op BrandNew en Buy&Bloom en kende C.A.S.T. dus goed. “Samen met de vooruitstrevende manier van werken met de verschillende merken verwacht ik dat we zeker van toegevoegde waarde kunnen zijn voor het centrum”, aldus Bjorn. 

De merken van ShoeRevolution zijn verkrijgbaar bij retailers en webshops met een assortiment in het midden tot hoog segment. Ieder merk heeft een eigen concept en manier van onderscheiden. Bjorn licht ze per merk toe.

Bo-Bell

“Dit Portugese Kinderschoenenmerk wordt al lange tijd vertegenwoordigd in Nederland. Voor ShoeRevolution is dit het vijfde seizoen met Bo-Bell. Het label combineert commerciële prijzen met goede kwaliteit. Daarnaast kan er in het seizoen snel worden nageleverd. Het spreekt veel klanten aan dat het op sommige modellen mogelijk is om eigen kleurcombinaties of materialen te selecteren. Hierdoor kunnen ze een eigen, exclusieve collectie maken.”

Sixtyseven

Sixtyseven is een Spaans merk dat valt onder MTNG Experience uit Spanje. Dit modische merk is een aanwinst voor veel verschillende klanten. Vooral doordat het erg kort op de mode zit. In sommige gevallen zelfs vooruitstrevend. De combinatie met de prijs en marge maakt dat het voor ons een van de snelst groeiende merken is. De collecties wisselen snel (in ieder geval 4 collecties per jaar) en soms nog nieuwe stijlen tussendoor. Door de b2b-webshop is het makkelijk om met dit merk te werken.”

Bearpaw

“Sinds oktober zit Bearpaw in ons portfolio. Het merk brengt met name vachtgevoerde laarzen met kenmerken als echt leren materialen en lamswollen voeringen. Echt onderscheidend is dat het merk gebruik maakt van Neverwet. Deze behandeling zorgt ervoor dat ze niet vies worden en koffie of vies water van de schoenen af loopt. Bearpaw verkoopt dames-, heren- en kinderschoenen.”

image

Giulia

“Het concept van Giulia is simpel. 1 model pump in 30 kleuren. Retailers ontvangen bij aankoop van een aantal series in verschillende materialen een display waarop ze de schoenen kunnen presenteren. Is er een kleur niet op voorraad maar de klant wel geinteresseerd? Dan kan de kleur worden besteld vanuit de algemene voorraad. Deze pump wordt dan binnen 48 uur bij de retailer of consument thuis afgeleverd.”

Multibrand-uitstraling

De pop-up krijgt een multibrand-uitstraling volgens Bjorn. “Alle merken worden hier gepresenteerd en allemaal binnen het eigen concept. Het ontwerpt is zo uitgedacht dat het ondanks de verschillende merken toch één geheel wordt.”

Vanaf 5 februari zijn de collecties van de merken Bo-Bell, SixtySeven, Bearpaw en Giulia tijdens alle open dagen en beurzen in pop-up 07 in C.A.S.T. te bekijken.