Primeur C.A.S.T. & Sport legt basis voor concept segmentatiedagen

afbeelding
28 januari 2019

Op donderdag 24 januari vond de eerste segmentatiedag plaats in C.A.S.T. Het segment Sport had de eer van de primeur. Zo’n 35 sportmerken presenteerden hun collecties op de vernieuwde beursvloer. Ondanks de vele aanmeldingen viel het aantal bezoekers tegen. Toch was het een geslaagde segmentatiedag: de basis is gelegd!

 

De exposanten met sportmerken verzamelden zich donderdagochtend op niveau 1 in C.A.S.T. om hun collecties klaar te zetten. Zij geloven in het nieuwe concept waardoor er een erg goede sfeer hing op de beursvloer. Dankzij hun deelname was het organiseren van de eerste segmentatiedag mogelijk. Ondanks het tegenvallende aantal bezoekers spreken we toch veel tevreden exposanten.

image

Rob de Boer van Caterpillar vindt het erg positief dat de bezoekers de tijd namen om zich te informeren. “Ik heb nagenoeg alle winkeliers gesproken. Ze komen specifiek voor dit segment en dat merk je. De beursvloer is aanzienlijk jonger en hipper gemaakt en de bistro is een mooie toevoeging voor de beleving.”

Martijn Smits stond met Kswiss op C.A.S.T.&Sport, ook hij vond het een hele positieve dag: “De vernieuwde opzet en look zag er super uit. De opkomst had hoger moeten zijn, maar met een nieuw event moet dat altijd groeien. De dag was meteen goed neergezet, mede hierdoor was iedereen die ik sprak erg positief over deze dag. Het is echt een dag voor oriëntatie en dat hebben de bezoekers ook gedaan, ik heb er een aantal afspraken kunnen maken! C.A.S.T.&Sport is een stap de goede richting in en kan zeker door als vaste waarde in het openingsprogramma. Volgend seizoen ben ik graag weer aanwezig!”

Bistro
Niet alleen de beursvloer is vernieuwd, in korte tijd is er een Bistro gerealiseerd op looproute naar de beursvloer. Iedereen is welkom: exposanten kunnen hier tijdens de beurzen en open dagen een kop koffie drinken en borrelen met elkaar of met klanten. Winkeliers kunnen dankzij de afgeschermde ruimte hier perfect in alle rust hun orders verwerken.

image

Continu in ontwikkeling
Uiteraard ziet het management na het debuut van dit concept verbeterpunten. Managing Director Marijn Verschure: “We gaan hiermee aan de slag en kunnen de aanpassingen meteen toepassen op de volgende segmentatiedag. Dat is het fijne van dit concept, het is continu in ontwikkeling!”

Nog 3 segmentatiedagen
De volgende segmentatiedagen zijn Kids (4 februari), Fashion (18 februari) en Comfort (4 maart). Het is voor merken nog steeds mogelijk om zich aan te melden als exposant. Bezoekers melden zich vooraf aan via www.cast.nl en maken hierdoor kans op een gratis overnachting (inclusief ontbijt en diner) bij Fletcher Hotels!

image