Nieuw in C.A.S.T.

afbeelding
08 februari 2019

Het inkoopseizoen is pas gestart en dat betekent dat we ook dit seizoen weer nieuwe exposanten mogen verwelkomen! Hieronder vind je een overzicht van alle nieuwe merken. Loop eens langs als u er bent! 

 

Cinque - showroom 210 / blauw - niveau 1

image
 
Het Duitse modemerk Cinque is erg groot in Duitsland en buurlanden. In Nederland valt er voor hen echter nog terrein te winnen. In showroom 210 is de mannenlijn te bewonderen, maar het merk heeft ook kleding voor dames. De doelgroep zijn dames en heren vanaf 25 tot en met jonge veertigers. 
 

Pegada - showroom 303 / geel - niveau 1

image
 

Vanaf 6 februari is Pegada te vinden in showroom 303 op niveau 1. Pegada bestaat dertig jaar en is naar eigen zeggen een merk met "dagelijkse schoenen voor dagelijkse uitdagingen". Het merk focust zich op mannen tussen 30 en 70 jaar en combineert het comfort van technologie met de kwaliteit en geraffineerdheid van Braziliaans leer. Een showroom in C.A.S.T. voelt voor hen als een natuurlijke keuze. Het bedrijf en het distributiecentrum zit in Nederland. "Dan is het heel logisch om je te vestigen op de meest beroemde plek voor schoenen in dit land", aldus Gustavo Lauxen Spohr, international Sales bij Pegada. "Pegada wordt nu verkocht in 70 landen, en we hopen dat aanwezigheid in C.A.S.T. ons helpt om voet te zetten in Europa en om te laten zien dat Braziliaanse producten goed en betaalbaar zijn."​

Summit Outdoor & Sports - showroom 422 / blauw - niveau 2

image
 

Summit Outdoor & Sports is vanaf dit seizoen met de merken La Sportiva, Aclima en BlackYak te vinden in showroom 422 op niveau 2 blauw. 

La Sportiva is een vooraanstaand buitensportmerk uit het hart van de Dolomieten. La Sportiva collecties omvatte schoenen voor klim/bouldering tot Hoog Alpine (Himalaya), van wandel/vrijetijd tot Trailrunning, en Tourskischoenen. Naast de uitgebreide schoencollecties heeft het merk ook een zeer gevarieerd aanbod in kleding, gericht op bovengenoemde markten. Met het Olympisch worden van de klimsport zal een groot gedeelte van de innovaties en introducties in het teken staan van Olympische spelen. 

Aclima is een Noors familie bedrijf wat al sinds 80 jaar in de wolmarkt actief is. De collectie bestaat uit kleding van merinowol voor zowel de actieve gebruiker als casual wear. De productie van de kleding is volledig Europees en vindt plaats in de eigen fabriek. 

BlackYak is een van origine Koreaans merk, opgericht in 1973 en 5 jaar geleden naar Europa gekomen. BlackYak laat zich het best typeren als een high-end buitensportmerk wat zich voornamelijk richt op functionele kleding. BlackYak heeft een kenmerkend uiterlijk, onovertroffen innovaties en een hoogwaardige afwerking. Voor de collectie FW19 komt Blackyak met het “Into Air Technology Platform” en zet BlackYak de nieuwe standaard in vocht en warmte management voor optimaal comfort.

Summer Outdoor richt zich met alle merken op de BENELUX. 

Hoff | Go Sexy - showroom 280 / geel - niveau 1

image

De merken HOFF, Go Sexy en Radical zijn sinds dit seizoen te vinden in showroom 280 op niveau 1. Frans Kasl is de contactpersoon voor deze merken.

Hoff staat voor Hall of Fame. Het is een Spaans sneakermerk, opgericht in 2016. Tot voor kort was het merk enkel verkrijgbaar in Spanje, nu wil HOFF echter verder Europa in. HOFF wordt in 6 of 7 Europese landen geintroduceerd.  

Go Sexy is ook een Spaans sneakermerk met een zeer opvallend USP: alle producten zijn namelijk animal free! Het merk kenmerkt zich door veel afwisseling met kleuren en materialen. De sneakers hebben een luxe, speelse uitstraling.  

Zowel HOFF als Go Sexy brengen iedere drie maanden collecties op de markt, hoofd en tussencollecties.

Het merk Radical vindt zijn oorsprong in Turkije, ook dit merk maakt modische sneakers maar breidt de collectie binnenkort uit met de komst van laarzen in zowel leer als suede. 

Trouwe gastexposant Jenszen nu te vinden in showroom 610

image

Het merk Jenszen was een vaak geziene gastexposant tijdens beurzen. Vanaf dit seizoen is Maarten Westerkamp met zijn merk te vinden in showroom 610 (groen niveau 3) in C.A.S.T. Jenszen is 100% gemaakt vanuit de gedachte van een man. Wat wil een man? En wat heeft een man nodig? Waar gaat hij mee naar z’n werk? Wat draagt hij langs de lijn van het voetbalveld? En wat vinden mannen comfortabel als ze staan te barbecueën of andere mannendingen doen?  …. en dat alles met gevoel voor stijl. Want zoals het merk zegt: stijl is een keuze.​

Jenszen is 2 jaar op de Nederlandse markt actief. In deze 4 seizoenen heeft het merk een explosieve start gemaakt. Tot dit seizoen stond het merk op beurzen en bezochten ze de klanten met de collectie aan huis. Nu kunnen ze de dealers in alle rust ontvangen op een tijdstip dat het hen uitkomt zodat de klant alle tijd heeft om een goed overwogen selectie te maken.

"Gezien de doorverkopen en de eerste reacties op de nieuwe collectie verwachten we een uitzonderlijk goed seizoen", aldus Maarten Westerkamp. "Retailers worden zich bewust van het feit dat er met de herencollectie wél geld verdiend kan worden mits ze zich aan een commerciëler prijsbeleid houden en de marge goed in de gaten houden. De collectie is flink gegroeid en biedt alles wat een man anno 2019 in zijn kast wil hebben. Van geklede schoenen voor onder een pak tot sneakers en bikerboots voor in de vrije tijd. De focus ligt bij Jenszen op de smartcasual collectie. Schoenen die netjes genoeg zijn voor formele momenten, maar zeker ook gedragen kunnen worden onder een jeans"