Timberland gaat 50 miljoen bomen planten

afbeelding
11 september 2019

Schoenen- en modelabel Timberland wil tegen 2025 vijftig miljoen bomen geplant hebben in landen als China, Mali en Haïti. Eerder stelde het merk zichzelf al het doel om 10 miljoen bomen te planten voor 2020, dat doel behaalde ze al in 2018. In een persbericht laat Timberland weten dat een aanplantingsprogramma tweederde van alle emissies zou kunnen verwijderen die door menselijke activiteiten in de atmosfeer zijn gepompt.

Eerder vertelde merkvoorzitter Jim Pisani: “Bij Timerland zijn we ons bewust van de impact die onze moderne manier van leven heeft op de planeet. En we vinden dat we als een wereldwijd lifestyle-merk en als individuen de verantwoordelijkheid hebben om het te verbeteren. Bomen en groene gebieden helpen de kwaliteit van onze planeet en het individuele welzijn te verbeteren. Onze toewijding om bomen te planten is een echte, meetbare manier om te handelen vanuit onze overtuiging dat een groenere toekomst een betere toekomst is.”

Timberland lanceert ook meteen zijn grootste wereldwijde campagne ooit onder de naam ‘Nature needs heroes’ waarbij alle consumenten over de hele wereld worden opgeroepen om zich bij de beweging aan te sluiten en eenvoudige, kleine acties te ondernemen voor een gezondere planeet.

De projecten in het eerste jaar zullen zich concentreren op Haïti, China, de Dominicaanse Republiek, de Verenigde Staten en Mali. Inclusief ondersteuning van de Great Green Wall, een door Afrika geleide beweging om een strook van 8000 kilometer bomen over de hele breedte van Afrika aan te planten om klimaatverandering, droogte, hongersnood, conflicten en migratie tegen te gaan.

image

image