CAST Nieuws

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes & trends in de schoenenbranche.

PREVIEW REFINED Brandpage | Morris Stockholm

PREVIEW REFINED Brandpage | Morris Stockholm

Mode is een bijzonder fenomeen. Het begrip suggereert voortdurende verandering – steeds op weg naar de volgende grote ontwikkeling, de nieuwste trend en de volgende stijl. Dat is niet wat Morris onderscheidt. Het merk geeft de voorkeur aan het woord nieuwsgierig – en als merk kan gezegd worden dat het stijlbewust nieuwsgierig is. Het verbindt het verleden met een toekomst die nog onbekend is. Het verhaal van Morris begint hier.

PREVIEW BRANDPAGE | MORRIS STOCKHOLM

Ben je benieuwd naar de deelnemers van PREVIEW MEN? Je leest nu meer informatie over de merken die deelnemen tijdens het event op de speciale brandpages!


OVER MORRIS STOCKHOLM

Een rebel binnen de traditie

Toen Morris werd opgericht, midden in een tijd van snelle mode en Scandinavisch minimalisme, gaf het merk op een vernieuwende manier een ode aan de klassieke stijl. De passie van het merk ligt bij kleur en Britse preppy invloeden. Het laat zich wereldwijd inspireren, waarbij gedurfde, vernieuwende ideeën van rebellen worden gecombineerd met stijlerfgoed uit verschillende culturen. Het merk beheerst het vak, kent de regels – en weet wanneer ze moeten worden doorbroken. Het verbindt het verleden met een toekomst die nog onontdekt is. Een garderobe bedoeld om uit te breiden, niet om te vervangen. Een rebel binnen de traditie, dat is Morris.

“We zeggen graag dat we de klassiekers verfijnen en naar vandaag brengen.”

Jan Alsén
De oprichter, Jan Alsén, was een stijlrebellie. Hij hield zijn hoofd hoog, met een lelie op zijn borst gespeld. Terwijl de wereld zigzagde, volgde hij zijn eigen weg. Terwijl de wereld schreeuwde om fast fashion, bleef hij trouw aan zijn vak en overtuiging, en stond hij voor een tijdloze garderobe die nooit stopt met evolueren. Die geest leeft voort. Het is het credo van het merk: trouw blijven aan jezelf en dat uitdragen. Want dat is geen mode, dat is stijl – en stijl staat gelijk aan weten wie men is, wat men wil – en zich er niets van aantrekken.

Morris loopt voorop op het gebied van herenstijl. Het merk wil dat elke man trouw blijft aan zichzelf en dat ook uitstraalt. Dat hij de baas is over zijn eigen garderobe.

Duurzaamheid
Het merk streeft ernaar kleding te ontwerpen die zowel nuttig als mooi is. Het is voortdurend op zoek naar de beste materialen. Het weet hoe kledingstukken gemaakt moeten worden die lang meegaan en mooi verouderen – de wortels in de Zweedse textielindustrie zijn diep.

De belangrijkste bijdrage aan duurzaamheid in de mode is het kiezen van kledingstukken die lang meegaan en er goed voor zorgen. Daarom telt kwaliteit en blijft tijdloze stijl altijd de boventoon voeren.

Het draait allemaal om kwaliteit – in alle aspecten van de activiteiten.


Ben je benieuwd naar het merk Morris Stockholm?
Ontdek de nieuwste collectie van Morris Stockholm tijdens PREVIEW MEN - 05.01.26

Bekijk via onderstaande button de brandpage voor meer informatie zoals contactgegevens, lookbooks en media.

CHECK OUT BRANDPAGE  BRANDLIST PREVIEW MEN

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...