CAST Nieuws

Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes & trends in de schoenenbranche.

PREVIEW REFINED Brandpage | Wrangler

PREVIEW REFINED Brandpage | Wrangler

Wrangler is het denimmerk voor dagelijkse prestaties. Sinds het ontstaan van het denim zijn echte levenservaringen de inspiratie en leidraad geweest; het merk gelooft dat kleding ontworpen moet worden om aan te sluiten bij de behoeften van de mensen die haar dragen.

PREVIEW BRANDPAGE |WRANGLER

Ben je benieuwd naar de deelnemers van PREVIEW MEN en WOMEN? Je leest nu meer informatie over de merken die deelnemen tijdens het event op de speciale brandpages!


OVER WRANGLER
Sinds de oprichting in 1947 in Greensboro, North Carolina, ligt bij Wrangler de focus op innovatie en het creëren van de best mogelijke jeans, jassen en shirts voor cowboys. Er werden speciale kenmerken toegevoegd om de functionaliteit van jeans te verbeteren, zoals platte klinknagels die het zadel niet beschadigen, horlogezakjes, afgewerkte naden voor een comfortabelere rit te paard en zeven riemlussen in plaats van de gebruikelijke vijf.

Functionele ontwerpelementen zijn vandaag de dag nog steeds essentieel, maar aangepast aan moderne looks en behoeften. Tegenwoordig worden jeans elke dag door miljoenen mensen gedragen, en Wrangler blijft zich volledig inzetten om de dagelijkse functionaliteit van zijn jeans te verbeteren en zo een groot en positief verschil te maken in het leven van de dragers.

Het baanbrekende innovatieve platform, Denim Performance, is ontstaan vanuit het begrip van wat er in de 21e eeuw van een jeans wordt verwacht: jeans die je warm houden in de winter, koel in de zomer, droog blijven en – net als in 1947 – je horloge veilig opbergen. Alleen maken de meeste ‘horloges’ tegenwoordig telefoontjes en surfen ze op het internet.

Duurzaamheid
Wrangler streeft ernaar producten te maken die lang meegaan en een zo klein mogelijke impact op de planeet hebben. Het merk gelooft dat robuuste, duurzame denim hergebruikt en opnieuw geliefd kan worden, zodat klanten bewuster kunnen kopen. Wrangler wil het land – het hart van alles wat het merk doet – beschermen door het water- en energiegebruik bij de productie van kleding te verminderen. Daarnaast zet het merk zich in voor gelijkheid op de werkvloer en werkt het alleen met partners die dezelfde waarden delen.

Onder het duurzaamheidsplatform We Care Wrangler heeft het merk duidelijke standaarden ontwikkeld waarmee toekomstige collecties vormgegeven worden. Wrangler kijkt niet alleen naar wat er in kleding wordt gestopt, maar vooral ook naar wat eruit gelaten wordt om hulpbronnen te besparen.

Preferred Materials
Om aan de We Care Wrangler-standaard te voldoen, moet minstens 70 % van de stoffen in een product afkomstig zijn van materialen op de Preferred Materials-lijst. Deze materialen zijn geselecteerd op basis van onderbouwde gegevens over hun milieueffect.

Low Impact Fabric
Deze standaard richt zich op het verfproces van de stoffen. Wrangler werkt met denimfabrikanten die hun waterverbruik met minstens 90 % hebben verminderd ten opzichte van een eerdere basislijn (2018–2019), wat bijdraagt aan grote waterbesparing in de productieketen.

Low Impact Finishing
Bij de afwerking van kledingstukken wordt gebruikgemaakt van een instrument dat de milieu-impact meet op water, energie, chemicaliën en arbeidsomstandigheden. Producten die volgens deze methode een Low Impact-score halen, voldoen aan deze standaard.

Circular Pathways
Er zijn twee manieren om aan deze standaard te voldoen: ofwel bestaat de hoofdstof voor minstens 95 % uit één materiaal waarvan ten minste 20 % gerecycled is, of het kledingstuk maakt deel uit van een erkend hergebruik- of upcycleprogramma dat hergebruik of recycling van kleding stimuleert.

Met deze initiatieven wil Wrangler zijn impact op het milieu verlagen, waardevolle hulpbronnen beschermen en bijdragen aan een meer verantwoorde textielindustrie.


Ben je benieuwd naar het merk Wrangler?
Ontdek de nieuwste collectie van Wrangler tijdens PREVIEW MEN - 05.01.26 en PREVIEW WOMEN - 12-01-26

Bekijk via onderstaande button de brandpage voor meer informatie zoals contactgegevens, lookbooks en media.

CHECK OUT BRANDPAGE  BRANDLIST PREVIEW MEN BRANDLIST PREVIEW WOMEN

Meer nieuws

Zoek een merk

Verbinding onderbroken. Opnieuw proberen...